
Spændende praktikmuligheder hos IAS Danmark
Er du en motiveret og talentfuld kandidatstuderende, der søger praktisk erfaring inden for international udvikling? IAS Danmark søger i øjeblikket tre praktikanter til at slutte sig til vores programteam i København NV. Vi er en trosbaseret organisation, der arbejder for at styrke selvhjælpsmuligheder og give mennesker værdighed gennem forandrende initiativer, der går ud over nødhjælp og udviklingsbistand.
Hvis du har en baggrund inden for områder som global udvikling, afrikastudier, undervisning, samfundsstudier, CBS, teologi eller IT-ledelse og er villig til at arbejde i en mindre organisation, opfordrer vi dig til at ansøge!
De potentielle praktikpladser er (vi planlægger at ansætte tre af følgende profiler)
1. En "Klimatilpasning" praktikant
Hjælp med at forberede et nyt klimatilpasningsprojekt i Tharaka, Kenya.
2. MEAL og inkluderende uddannelsespraktikant
Bistå med formidling af data fra vores inkluderende uddannelsesprogram og forberedelse til vores kommende evaluering.
3. "Core Humanitarian Standard Verification Process" praktikant
Arbejd med at forberede dokumentation for IAS Danmark og vores afrikanske partnerorganisationer for at overholde CHS-standarder, når vi søger at blive CHS-verificeret.
4. "Pinsebevægelsen som udviklingsagent" praktikant
Analyser danske og globale pinsekirkers partnere og deres udviklingsprogrammer gennem dataindsamling, profilering og segmentering.
5. Introduktion af Microsoft Project som ledelsesværktøj praktikant
Hjælp med at styrke vores projektledelses-IT-værktøjer, for eksempel ved at introducere Microsoft Project til programteamet og organisationen.
6. En “Udvikling af partnerskaber i den private sektor” praktikant
Udforsk muligheder for samarbejde med private danske virksomheder, forbered partnerskabsaftaler og udvikl en ansøgning til Danida Green Business Partnership (DGBP).
Varighed
Opstart den 1. september og fire måneder frem, 30 timer ugentligt (eller fuldtid) Sted: Nordvest, København, Danmark, med potentielle rejsemuligheder til Østafrika.
Ansvarsområder (varierer efter stilling)
• Gennemfør forskning og analyser data for at informere projektudformning og implementering.
• Bistå med udvikling af projektansøgninger, rapporter og anden relevant dokumentation.
• Samarbejd med interne og eksterne interessenter
• Understøtte planlægning og organisering af workshops, træning og begivenheder.
• Monitorer og evaluer projekts fremskridt og bidrage til kontinuerlige forbedringsindsatser.
• Bistå med kommunikation, herunder opdateringer på sociale medier og hjemmeside.
• Rejse for at besøge vores partnere i Afrika.
Kvalifikationer
• Aktuelt indskrevet i eller for nylig afsluttet et kandidatprogram og tager en pause for at være praktikant.
• Gode analytiske og problemløsende færdigheder.
• Gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
• Evnen til at arbejde selvstændigt og samarbejde i et dynamisk miljø.
• Engagement i IAS Danmarks mission og værdier.
• Flydende på engelsk og gerne dansk.
Hvad vi tilbyder
• En unik mulighed for at opnå praktisk erfaring inden for international udvikling.
• En chance for at arbejde sammen med et mangfoldigt og passioneret team af fagfolk.
• Muligheder for professionel vækst og netværk.
• Et understøttende arbejdsmiljø, der fremmer personlig udvikling.
• En praktikvejleder, et skrivebord på vores kontor og et praktikprogram, der starter medio august og slutter medio december 2023.
• Et engangsstipendium på 3.000 kr. til at bidrage til dine rejseudgifter.
Sådan søger du
Send venligst dit CV og en motiveret ansøgning, der angiver din(e) ønskede praktikplads(er), inklusive kontaktoplysninger for to referencer, til thomas.spanner@ias-danmark.dk med emnelinjen "Praktik 2023 - [Dit Navn]." Ansøgninger vil blive gennemgået den 15. august, og vi vil kontakte dig for et interview den 18. august. Hvis du ikke hører fra os efter denne dato, er du ikke blevet taget i betragtning til stillingen.
IAS Danmark opfordrer ansøgere fra alle baggrunde til at ansøge. Vi er en del af Mosaik - et netværk af pinsekirker i Danmark.